Щоденник молодого Анархотуриста

суботу, 4 квітня 2009 р.

Замками Львівщини. Не всіма, але...

Ура! СОТИЙ ДОПИС!!! Це вже майже ювілей. Про що це свідчить: по-перше, хватило мене на те, щоб до нього дописатися, а не кинути десь на пів дорозі ведення блогу, як я часто це роблю з іншими справами, по-друге, мій душевний стан настільки стабільний, щоб не стерти свій блог відразу як мені щось в ньому не сподобалось, так як це роблять деякі, по-третє, як свідчить опитування, мій блог, в основному, людям подобається, принаймі поки що, а це ще один аргумент, що сотий допис на ньому тенденція позитивна.
Я довго думав, про що він буде. Тепер вже знаю: про замки.
Так ось, сьогодні видався чудовий погожий день. Мені, як щасливому власнику манометра (це така штука, що міряє тиск повітря в шинах) та автомобіля Деу Ланос Хетчбек туманно-голубого кольору вдома не сиділось. Саме тому ми всім сімейством вирішили кудась поїхати, при чому підхід був досить оригінальний: всерівно куди, лиш би дома не сидіти. Рішення було прийнято одноголосно і стала справа за вибором: куди їхати. 15 хв серфування по легких хвилях нету і вибір за нами: Підгорецький та Олеський замки.
Я швиденько метнувся на заправку, за памперсами для малої, стрегічний запас яких майже закінчився та встиг ще навіть помити свого туманно-голубого Мустанга на мойці ОККО (сцуки, знов підняли ціну).
Десь близько 13 год. ми виїхали. Карта сказала, що до Підгірців тре їхати київською трасою і десь між Олеськом та Бродами звернути направо. Ми викарабкались зі Львова на трасу і я відпустив вожжі свого Мустанга. Слід зазначити, що київська траса це просто казка. Нова дорога, яку на жаль чи на щастя будували македонці, вилась немов змія серед дерев, які стрімко тікали від нас в протилежну сторону. Дорогу до Олеська ми подолали дуже швидко, з правої сторони маячів замок. Однак, ще вдома було прийнято рішення про те, що спочатку відвідуєм замок в Підгірцях, а потім в Олеську. Це і виявилось стратегічною помилкою, про яку я напишу дальше.
Так от, проїхавши трохи від Олеська, я побачив знак та автобусну зупинку "Підгірці". Відразу ж перед нею був поворот. Я притормзив і хотів вже повертати, але зауважив. що асфальт закінчується і починається грунтовка, причому, навіть грунтовкою її назвати важко, це була розбита тракторами польова дорога. Я зупинився. Відразу ж до мене підійшов ДАІшник, одни з тих, які стояли на іншій стороні дороги і спитався, чи ми їдемо до замку. Після моєї ствердної відповіді, він чемно пояснив мені, що ще треба проїхати 1-1,5 км, а потім повернути направо та по асфальтованій дорозі доїхати до замку. Це відразу ж навело мене на роздуми, що не всі ДАІшники погані. Є серед них і хороші люди. Цю тезу я спробував висловити вголос, на що моя кохана сказала що з мене і так немає що взяти: аптечка на самому видному місці лежить, вогнегасник є, знак аварійної зупинки є, навіть манометр є!, ремні надіваю завжди і всіх інших примушую, швидкість майже ніколи не перевищую і т.д. В мене по очах написано, що я жмот!
Так от, відразу ж після повороту дорога пішла догори і з вікна автомобіля відкрились незрівнянні краєвиди, милуючись якими ми доїхали до самого замку.
Сам Підгорецький замок справив двояке враження. Видно, що колись він сяяв та був надзвичайно багатим. З тильної сторони замку колись був літній сад і можна лише уявити, наскільки там було красиво. В даний час замок знаходиться в жахливому стані: штукатурка обсипалась, арки зруйновані, алей затоптані. Однак, де не де видніються сліди реставраційних робіт: замінене покриття, починається реставрація стін. Надзвичайно сподобалась маленька церква чи то капличка, що стоїть перед замком. До середини замку не пускають, оскільки, як я зрозумів, там ведуться реставраційні роботи. Тут декілька фоток замку та його околиць.
Перекусивши, ми поїхали до Олеського замку. По дорозі зупинились під конями. Там я згадав, що колись, коли був маленьким, під тими конями вже був. Фото коней можна побачити тут
Від коней рукою подати до Олеського замку. Я вже писав про стратегічну помилку. Так ось, вона полягала в тому, що Олеський замок відкритий для відвідувачів до 16 год. Ми приїхали до нього о 16 год. 30 хв. В середину вже не попали, але зато покатались на бричці навкруги. По дорозі жінка, що вела бричку, розповіла нам, що Олеський замок дуже славний. В ньому народився польський король Ян Собеський ІІІ, який мав 14 дітей. Саме для тих дітей був посажений сад, в якому стояли скульптури левів, що посміхались. Як в кожному порядному замку тут є свій привид: нещасливий коханець з роду Жолкєвських (син того пана, що побудував Жовкву), який закінчив життя самогубством. В замку пройшли молоді роки Богдана Хмельницького, батько якого тут був управляючим, якщо я не помиляюсь з 1605- по 1610 роки. З пагорба, на якому стоїть замок, теж відкривається незрівнянний краєвид. Біля замку до 1939 року існував монастир капуцинів. Тут декілька фоток Олеського замку.

Повернулись додому ми всі вимучені, але задоволені. День, як то кажуть, вдався на славу.
P.S. Усі фотки клікабельні.

7 коментарів:

noddeat сказав...

давно туди хотів потрапити, і не потрапив. а як громадським транспортом доїхати?

трасу київську пам’ятаю, такий собі шматок Європи, аж здивувався.

>це така штука, що міряє тиск повітря в шинах
ну не тільки в шинах :)

Unknown сказав...

Громадським транспортом не знаю. Але десь в неті натрапляв на інформацію, що зі Львова до Олеська ходять маршрутки. А там до Підгорецького замку треба пересідати на Бродівську маршрутку. Насправді два замки розташовані дуже недалеко один від одного. Тому тре відвідувати їх обидва за одним заходом.

Анонім сказав...

з зовні, щось не дуже він такий і привабливий, як на чутках розписаний. та мабудь, кожен замок по своєму унікальний і варто їх відвідувати порівнюючи, і насолоджуючись давниною часу.
Вітаю з ювілейним дописом. Цікаві і змістовні статі. Бажаю творчості, наснаги і нових цікавих статей.

Дякую.

The Lex сказав...

Я не поняв - де фотки манометра!? :( ЗИ: а ти GPS навігаторами не користуєся?

Unknown сказав...

Манометр днями здох! А фотки мертвих непристойно публікувати.

Роман Макарчук сказав...

а якщо виїхати раніше, то можна встигнути ще й в золочівський - правда з нього краще починати, бо виставки закриваються десь близько 6-ї години. потім з Золочева можна на Підгірці (по дорозі ще монастир є). мені в підгірцях подобаєтсья не стільки замок, скільки гора на якій він стоїть і територія замку - класно там навіть не зважаючи на теперішню розруху - ото колись проектували. а Олеськом (там теж мені більше парк подобається :)) відповідно можна завершити подорож, для колориту повечерявши в їхньому ресторані (ціни досить таки помірні, а кухня просто "пальчики оближеш")