Щоденник молодого Анархотуриста

вівторок, 18 листопада 2008 р.

Дещо про кризу, український автопром та мерседеси

Новина дня: Порошенко та компанія пропонують підвищити ввізне мито на імпортні автомобілі з 10 до 25 %. Нагадаю: не так давно Україна стала повноправним членом СОТ. В звязку з тим, уряд змушений був знизити ввізне мито на імпортні автомобілі до 10%. Це призвело до деякого здешевлення імпортних (та й вітчизняних) автомобілей в Україні, причому, не лише нових. Однак, сьогодні Порошенко бажає за рахунок середнього класу продовжити реанімацію рахітного викидня, який називається "українським автопромом". Давайте розберемся, що таке український автопром. Це, в першу чергу, АВТОЗАЗ, який колись, якщо Ви памятаєте, випускав "чудові" автомобілі "Таврія" та "Славута". Тепер залишилось лише складання імпортних марок автомобілей, таких як "ДЕУ", "Шевроле" тощо. Це також корпорація "УКРАВТО", яка виготовляє (вірніше, складає) російські автомобілі (мейд ін Юкрейн), хюндаї, та автобуси БОГДАН (теж, до речі, не українська марка). ЦЕ ще пару виробників меншого гатунку, які теж займаються, по суті, складанням автомобілів імпортних марок. Тобто, підсумуймо, української марки автомобіля, який би вироблявся від А до Я в Україні не існує. По суті, це купка людей (приблизно, чоловік 100), які є власниками та акціонерами цього так званого автопрому.
З середини 90-х років держава дбає як ні про що більше про благополуччя українського автопрому. Дбає таким чином, що збільшує ввізні мита на імпортні автомобілі. В звязку з цим, маємо "дивну", якщо не сказати більше ситуацію. В дежаві, де рівень життя один з найнижчих в Європі (це про нас), вартість автомобілів (як нових. так і БУ) одна з найвижчих в Європі. Лише у нас 20 з лишнім літня Джета може коштувати 6000 доларів США! Нормальна людина, тобто, середній клас, купуючи автомобіль змушений переплачувати тисячі доларів, щоб по суті утримувати ту групку людей, які є власниками автопрому.
Із вступом в СОТ зявився деякий просвіт: імпортне мито знижено і це стало відразу відчутним на вартості нових автомобілей. Навіть різкий скачок долара на 30% в останній місяць не призвів до подорожчання автомобілей в гривнях. Особисто в мене це вселяло оптимізм. Однак, "не довго музика грала", не довго тішився народ. Інфляція, підвищення курсу долара, а також підняття мита на 15 % може призвести до того, що ціни автомобілей піднімуться в 2 рази в гривневому еквіваленті.
А тепер про Мерседеси. Цікаво знати, чи Порошенко, власники автопрому та інші особи, які будуть приймати рішення про підвищення мита їздять на "українських" автомобілях? Якщо вони так дбають про автовиробника, чому ж не покажуть нам, люмпену, на власному прикладі любов до всього українського?
Економіка, як і природа, керується законом: слабі, не конкурентні види вимирають, на їх місце приходять нові, конкурентноздатні види. Особисто я не проти, щоб український автопром нарешті вже "спочив у Бозі". Він й так не має шансів на повноцінне існування. Це дитя калічне і конає вже 16 років. Дайте йому спокійно ПОМЕРТИ!!! Тим більше, що його існування (життям це назвати не можна) підримують штучно, за наш з Вами рахунок. Краще їздити на дешевих, але імпортних автомобілях, чим на дорогих, але українських.

6 коментарів:

Левеня сказав...

Підтримую на всі сто. Реально наш автомобіль не є конкурентним і як видно, скоро таким не стане. То навіщо брехати собі й наживатися на людях?
Ліпше хай покажуть приклад наші "достойники". Хотіла я б подивитися, як шоколодний заяць катається на славуті... відчуття їзди у "тазіку" (а саме з ним у мене асоціюється славута) незабутні!!! А ще кумедно було б побачити, як на раллі приїжджає "любий друг" Червоненко на тому ж тазіку!!! От хохма була б!!!

[SHRAJK] сказав...

рахітний викидень))) влучно.

Але не забувай що цк не тільки купка акціонерів, а також й люди які там працюють. Їх не так багато як металургів, та всеж...

А підвищення мита як "захист автовиробників" лише відмовка заради кришування спонсорів виборчих кампінй БЮТ.

sidewinder сказав...

Вот они какие настоящие украинские патриоты: вместо того что бы развивать своё собственное - покупают чужое.
Повышение ввозной пошлины, конечно событие отрицательное. Но это не значит, что нужно закрыть все собственные заводы и работать на индусов. Лучше бы предложили что-нибудь что бы сделать собственное производство конкурентноспособным.

Offspring сказав...

Так ніхто ж не проти, щоб розвивати власне виробництво. Але не за рахунок всього населення України. В нас і так ціни на авто вищі, ніж у всій Європі. Вітчизняний автопром має пріоритет перед імпортом вже протягом 12-15 років, але нічого путнього з цього немає. Не можна ж за рахунок всього населення кормити групку акціонерів. Якщо вони не здатні виробити конкурентноздатний продукт - значить їм не місце на ринку. Такі закони економіки.

Offspring сказав...

Тільки що по телебаченню пройшла інформація, що уряд не погодився підвищувати мито до 25% оскільки це суперечить умовам СОТ. Ура! Здоровий глузд переміг!

The Lex сказав...

А що, у нової Таврії вартістю 20 тисяч гривень та Славути вартістю 30 тисяч гривень є іномарки-конкуренти? :) Афігєть - дайтє двє! (к) "Богдан" запустив у Черкасах повноцінну збиральну лінію Хёндай Елантра - хоча й минулого покоління (як на мене, минула навіть краще виглядала); Ланос на сьогодні також виробляється виключно на потужностях українського АвтоЗАЗу - завод у Польщі, доречі, тих самих українських власників, на сьогодні вже закрито. Звісно, зайве мито - це погано. Просто кумедно і таки огидно, що у "боротьбі проти" одразу ж "згадується народний автомобіль" - ви його знаєте, то "народний автомобіль", щоб його згадувати? Для того, щоб досягти чогось хорошого, геть не обов'язкого воювати з чимось, що ви чомусь вважаєте поганим і таким, що вашому "хорошому" заважає - краще спрямувати свої зусилля на зниження мита чи на інші домовленості, ніж на вигадування чергової вигадки "про українські тазики".