Щоденник молодого Анархотуриста

пʼятниця, 22 травня 2009 р.

Літати


Люблю літати... Як тільки є можливість, користуюсь послугами авіаперевізників. Жаль тільки, що така можливість трапляється не так часто як хотілося б.
Останнім часом, коли в Україну прийшли lowcoster-и ситуація дещо змінилась на краще. Однак, останні події змушили висловити ставлення до них у цьому пості.
Я вже писав про враження від польоту Wizz Air зі Львова до Києва та назад. Однак, у звязку з економічною кризою або з якихось інших обєктивних чи субєктивних причин, з 11 травня 2009 року дешеві авіаперевезення WizzAir зі Львова до Києва більше здійснюватися не будуть. Сьогодні зі Львова Wizz Air літає лише до Сімферополя та Дотртмунда. І то, підозрюю, що до Сімферополя тільки на літній період. В якійсь статті я прочитав, що Wizz Air планує сконцентруватися на міжнародних рейсах. Мабуть, МАУ та Аеросвіт зробили свою чорну справу, витіснивши з місцевого ринку найбільшого конкурента.
Який вплив мала поява на місцевому ринку лоукостера? Як на мене, головним є те, що Wizz Air примусила знизити ціни інших перевізників. Не нормальним є факт, коли квиток зі Львова до Києва коштує 200 дол.
Так, наприклад, у МАУ є акція. Якщо квиток замовляти за 28 днів до польоту на літаки цієї компанії через інтернет, то зі Львова до Києва та назад він коштував близько 40 дол. США до 11 травня 2009 року та близько 65 дол. США після 11 травня 2009 року. Дивно, що дата подорожчання квитків збігається з датою, з якої припинив здійснювати свої авіарейси зі Львова до Києва Wizz Air. Це як на мене ще раз підтверджує вплив лоукостера на формування цін інших українських авіа компаній.
В Аеросвіт є акція Crazy Fridays. Суть цієї акції полягає в тому, що через тиждень по пятницям можна замовити квитки на встановлені напрямки за акційною ціною. Квиток Львів-Київ-Львів під акцію коштує 29 дол. США. Недоліками цієї акції є те, що по-перше, замовлення можна здійснювати лише через тиждень по пятницям, а по-друге, лише на визначені дати. Не завжди там можна знайти ту дату, на яку тобі потрібно летіти. Тому, навряд чи багатьом випаде щастя скористатися цією послугою.
В цілому, хочеться надіятися, що Wizz Air та інші лоукост компанії повернуться до Львова. Тим більше, що в цьому є перспектива: у Львові будуватимуть новий термінал аеропорту та тут відбудеться (можливо) Євро 2012. Однак, це вже тема окремої розмови.

1 коментар:

noddeat сказав...

>Мабуть, МАУ та Аеросвіт зробили свою чорну справу, витіснивши з місцевого ринку найбільшого конкурента.

не вірю. як вони могли витіснити, якщо ціни як були космічні, так і лишилися? 40 доларів США — це 300 гривень України? А візейром можна було за 100 долетіти, тож як це Аеросвіт та інші бандити могли витіснити візейр?

Швидше за все причиною є незграбний маркетинг і порожні літаки як наслідок. Не вміють поки що українці інтернетом користуватися, треба було каси створити, організувати трансфери з вокзалів до аеропортів, як це зроблено в Польщі, і т.п.